Корпорація "Еталон" оцінює збитки від руйнувань трьох заводів у Чернігові орієнтовно в EUR30 млн
Ринки 22.12.2022 23:44 Заводи корпорації "Еталон" у Чернігові внаслідок активних бойових дій та обстрілів міста в лютому-березні зазнали руйнувань 50-70% споруд внаслідок прямих влучань по території, орієнтовно завдані збитки оцінюються в EUR30 млн, повідомив президент корпорації Володимир Бутко."Цифра збитку розрахункова, не експертна, але приблизно це EUR30 млн для відновлення наявними матеріалами. Якщо ж говорити про будівництво нового, то потрібно близько EUR160 млн. Попри все у квітні ми ухвалили рішення про відновлення підприємств. Наразі не можна сказати про відновлення, проте ми вже виконуємо наявні замовлення, продовжуємо ремонтні та відновлювальні роботи", - сказав він на прес-конференції в агентстві "Інтерфакс-Україна" в четвер.
Бутко уточнив, що в Чернігові розташовані три заводи корпорації: виробник автобусів "Чернігівський автозавод" (ЧАЗ), а також заводи "Український кардан" і ковальський завод.
За словами директора ЧАЗу Андрія Савченка, підприємство зазнало сильних руйнувань будівель, обладнання та готової продукції, що значно вплинуло на конкурентоспроможність у виробництві автобусів.
"Підприємство величезними зусиллями намагається відновити виробництво транспорту, бо один з основних напрямків - випуск шкільних автобусів. При цьому, незважаючи на складнощі воєнного часу, ЧАЗ передав 19 нових автобусів для ЗСУ в порядку виконання військово-транспортної мобілізації", - повідомив він.
Савченко також зазначив, що колектив заводу та філія НДІ автобусобудування "Еталон" (Львів) продовжили розробку нових автобусів. Зокрема, вже виготовлено дослідний зразок, проведено сертифікаційні випробування міжміського автобуса на агрегатах індійської "Ашок Лейланд", екологічної норми Євро-5 з можливістю перевезення пасажирів в інвалідному кріслі з урахуванням наявності електропідйомника.
Крім того, розроблено міський автобус Євро5 з низьким входом завдовжки 9,3 м загальною пасажиромісткістю 72 особи.
"Сподіваємося, що такий автобус буде затребуваний з огляду на гострий дефіцит міського транспорту", - зазначив Савченко.
За його словами, у 2023 році планується також представити туристичний автобус завдовжки 10,7 м пасажиромісткістю 44 чол. і розпочати розробку спільно з компанією "Інформбізнес" (Молдова) міського електробуса пасажиромісткістю 54 чол. із запасом ходу щонайменше 200 км.
Директор ковальського заводу Віталій Трейтяк, зі свого боку, повідомив, що на початку року завод розвивав партнерські відносини з підприємствами України, Німеччини, Польщі, Сербії, укладено контракти з п'ятьма новими контрагентами, проте активні бойові дії, які розпочалися, зупинили задумане і поставили під сумнів існування самого заводу.
"Унаслідок бомбардувань практично знищено основні корпуси, підстанції, адмінкорпус зруйновано на 50%, зруйновано системи подачі електроенергії. На сьогодні окремі ділянки введені в експлуатацію на 50% довоєнного виробництва", - сказав він.
При цьому Трейтяк наголосив, що підприємству насамперед потрібні держзамовлення.
"Ми можемо поставляти деталі для "Укрзалізниці", вагоноремонтних підприємств. Запрошуємо до співпраці машинобудівників України та Європи", - зазначив він.
За словами директора заводу "Український кардан" Анатолія Потапенка, рівень руйнувань на підприємстві - близько 48%, тобто з 55 тис. кв. м виробничих площ зруйновано майже половину, а колектив скоротився на дві третини. Тільки з червня відновлено енергопостачання, що дало змогу частково відновити виробництво.
"Ми зараз єдине підприємство в Україні з випуску деталей для карданної продукції, але основна проблема сьогодні - втрата ринків. Раніше 75% продукції постачалися на експорт до країн СНД, і самі розумієте, до яких країн... Тому зараз займаємося європейським напрямком - до війни були напрацювання: ми 30 років працюємо з компаніями Німеччини, також із Польщею та Румунією. Нам потрібні держзамовлення і замовлення європейських партнерів", - підкреслив Потапенко.
Своєю чергою, Бутко повідомив, що "Еталон" письмово звертався більш ніж до 10 країн по допомогу в постачанні хоча б уживаного обладнання, проте відповіді надійшли тільки з кількох країн і не з конкретною допомогою. Без відповіді, за його словами, залишилися звернення до профільних українських асоціацій, Торгово-промислової палати. "Серед проблем також - несвоєчасна оплата продукції. Наприклад, Чернівці винні нам 28 млн грн за поставлені шкільні автобуси", - додав президент корпорації.
Бутко також зазначив, що часткова релокація підприємств не розглядалася як у зв'язку зі складнощами перенесення обладнання, так і з огляду на те, що практично всі області України нині не застраховані від ворожих обстрілів.
Крім того, він повідомив, що з 1150 співробітників, які раніше працювали на трьох підприємствах, на сьогодні відновлено близько 500 робочих місць. Заробітна плата поки зберігається на рівні 2021 року.
"Думаю, що в другому кварталі 2023 року ми зможемо відновити виробничу діяльність на рівні довоєнного 2021 року", - підсумував він.
Теги:
завод
Збитки
Еталон
Чернігов
Переглядів:
505
Директор ковальського заводу Віталій Трейтяк, зі свого боку, повідомив, що на початку року завод розвивав партнерські відносини з підприємствами України, Німеччини, Польщі, Сербії, укладено контракти з п'ятьма новими контрагентами, проте активні бойові дії, які розпочалися, зупинили задумане і поставили під сумнів існування самого заводу.
"Унаслідок бомбардувань практично знищено основні корпуси, підстанції, адмінкорпус зруйновано на 50%, зруйновано системи подачі електроенергії. На сьогодні окремі ділянки введені в експлуатацію на 50% довоєнного виробництва", - сказав він.
При цьому Трейтяк наголосив, що підприємству насамперед потрібні держзамовлення.
"Ми можемо поставляти деталі для "Укрзалізниці", вагоноремонтних підприємств. Запрошуємо до співпраці машинобудівників України та Європи", - зазначив він.
За словами директора заводу "Український кардан" Анатолія Потапенка, рівень руйнувань на підприємстві - близько 48%, тобто з 55 тис. кв. м виробничих площ зруйновано майже половину, а колектив скоротився на дві третини. Тільки з червня відновлено енергопостачання, що дало змогу частково відновити виробництво.
"Ми зараз єдине підприємство в Україні з випуску деталей для карданної продукції, але основна проблема сьогодні - втрата ринків. Раніше 75% продукції постачалися на експорт до країн СНД, і самі розумієте, до яких країн... Тому зараз займаємося європейським напрямком - до війни були напрацювання: ми 30 років працюємо з компаніями Німеччини, також із Польщею та Румунією. Нам потрібні держзамовлення і замовлення європейських партнерів", - підкреслив Потапенко.
Своєю чергою, Бутко повідомив, що "Еталон" письмово звертався більш ніж до 10 країн по допомогу в постачанні хоча б уживаного обладнання, проте відповіді надійшли тільки з кількох країн і не з конкретною допомогою. Без відповіді, за його словами, залишилися звернення до профільних українських асоціацій, Торгово-промислової палати. "Серед проблем також - несвоєчасна оплата продукції. Наприклад, Чернівці винні нам 28 млн грн за поставлені шкільні автобуси", - додав президент корпорації.
Бутко також зазначив, що часткова релокація підприємств не розглядалася як у зв'язку зі складнощами перенесення обладнання, так і з огляду на те, що практично всі області України нині не застраховані від ворожих обстрілів.
Крім того, він повідомив, що з 1150 співробітників, які раніше працювали на трьох підприємствах, на сьогодні відновлено близько 500 робочих місць. Заробітна плата поки зберігається на рівні 2021 року.
"Думаю, що в другому кварталі 2023 року ми зможемо відновити виробничу діяльність на рівні довоєнного 2021 року", - підсумував він.