Аналіз ринку страхування в Україні у 2022 році від ARX Life
Ринки Думки 03.03.2023 16:25 Хоч 2022 рік і був важким як для всієї України, так і для страхової галузі, але вироком не став - галузь вистояла, страхування нікуди не поділося, страховики загалом мають незначне падіння до 2021 року, а деякі мають навіть дуже непоганий приріст.Про це написав В'ячеслав Гавриленко, генеральний директор страхової компанії ARX Life, заступник голови правління ARX, у колонці, оприлюдненій агентством "Інтерфакс-Україна".
Ринок ризикового страхування
У цифрах 2022 року падіння ринку становило приблизно 11% - порівняно з попереднім роком, що дуже непогано в умовах війни. Якщо подивитися на ринок без "Зеленої карти", то падіння становитиме 17% - це також є задовільним результатом. Це попередні дані, на основі інформації від учасників страхової асоціації НАСУ.
Лідером страхування стала саме "Зелена карта" - зростання склало 152% (через масовий від'їзд українців за кордон, особливо на початку війни). Стабільний обсяг премій демонструвала Автоцивілка - є лише незначне падіння у 3%. Медичне страхування впало на 16%. Найбільше падіння в КАСКО - 20% до попереднього року.
Зросло страхування страхування тревел - майже на 42%. Сюрпризом стало і страхування майна (в корпоративному сегменті) - у нас премії впали всього на 25%, хоча ми не сподівалися на таке помірне падіння. Одна з причин - глобальні програми зі страхування в переважній більшості зникли і клієнти звернулися до локальних страховиків. Ринок від цього виграв.
Якщо описувати поведінку клієнтів, то можна сказати, що хоча попит просів (через фінансові складнощі, через неможливість застрахуватися взагалі в частині України, через катастрофічне падіння продажів нових авто і падіння автокредитування), але зовсім не зник - клієнти відчували потребу в страхуванні. Звичайні страхові випадки нікуди не поділися, і страховики компенсують клієнтам збитки за ними. За 2022 рік ARX виплатила 826 млн гривень відшкодувань, і продовжуємо здійснювати виплати за договорами минулого року.
Страхування життя
Щодо ринку лайф, можемо констатувати, що як і в нон-лайфі - ринок у 2022 році вистояв. При цьому загальні збори всіх лайфових компаній загалом показали зниження на 14% до попереднього року. У деяких компаній мало місце більше падіння, але деякі показали і незначний приріст. Склад основних гравців за минулий рік не змінився.
При тому, що загалом мало місце помірне падіння обсягів платежів, у сегменті індивідуального страхування, не пов'язаного з кредитуванням, ми навіть приросли на 5% порівняно з 2021 роком.
Корпоративне страхування показало приріст на рівні 10%. Що стосується клієнтів - наш портфель за підсумками 2022 року склав понад 430 тис. клієнтів. На жаль, це очевидне зниження загальної кількості клієнтів, порівняно з попереднім роком. Тож ми зосереджені на збереженні клієнтів і фокусуємося на надійному та якісному сервісі - піклуємося про наших партнерів і клієнтів щодня.
Ми завершили минулий рік із прибутком у 25 мільйонів гривень, що більше ніж у 2 рази порівняно з 2021 роком. Що стосується платежів - ми зібрали майже 270 мільйонів гривень, що, на жаль, означає зниження платежів загалом на 16% до загальних зборів попереднього року.
Але загалом, ми з оптимізмом дивимося в майбутнє. Ми, наприклад, запустили у 2022 році новий продукт "Бронезахист", це страхування від нещасного випадку, який включає і військові ризики. Тому зупинятися точно не час
Чого чекати у 2023 році
Щодо планів на 2023 рік - зрозуміло, що неможливо передбачити як складатиметься ситуація з війною та станом економіки (хоча ми налаштовані оптимістично), але ми зобов'язані планувати свою діяльність. Тож будемо намагатися досягти зростання до попереднього року на рівні 22%...23%.
Звісно, це середні цифри, і вони відрізнятимуться для різних видів страхування, каналів продажів і регіонів України. Можливо, це і дещо амбітний план, але ми бачимо його таким. Як буде по факту - побачимо; у січні ми виконали свій план.
Ми не передбачаємо в цьому році суттєвого зростання продажів нових авто і не прогнозуємо суттєвого зростання долі автокредитів в цих продажах. Отже, продовжуємо додатковий фокус в продажах на страхуванні авто без кредитів, включаючи страхування вживаних авто – зрозуміло, що це будуть не тільки програми з повного КАСКО. В тому числі ми продовжуємо активно розвивати онлайн продажі і гібридні продажі (передача онлайн лідів до офісів продажів і селз контакт центру). Також активно працюємо з крос-продажами клієнтам з ОСЦПВ, але головним ресурсом для багатьох компаній буде поновлення і утримання власної бази існуючих клієнтів.
Отже, будемо, як і раніше, робити фокус на високій якості обслуговування, на розвитку додаткових власних сервісів, а також будемо доводити на ділі нашу головну перевагу – справжню фундаментальну надійність.
На фоні війни, падіння попиту, фінансових складнощів, продовжується планомірна і системна робота НБУ по нагляду за дотриманням компаніями фінансових нормативів. Отже все разом підштовхує всіх страховиків працювати прибутково (інакше не буде вистачати капіталу) і формувати резерви належними активами, але в той-же час постійно підвищувати якість своїх сервісів і не намагатися досягати прибутковості за рахунок "зрізання" виправданих виплат клієнтам; продовжувати йти далі в діджиталізацію, але скорочувати витрати на діяльність.
Безперечно, частина компаній через описані фактори піде з ринку, але майже всі великі компанії з українським капіталом і всі міжнародні компанії залишаться на ринку. В цілому клієнти виграють – бо підвищується надійність страховиків і зростає якість їх сервісу.
Теги:
ARX Life
ринок страхування
Переглядів:
1838
Отже, будемо, як і раніше, робити фокус на високій якості обслуговування, на розвитку додаткових власних сервісів, а також будемо доводити на ділі нашу головну перевагу – справжню фундаментальну надійність.
На фоні війни, падіння попиту, фінансових складнощів, продовжується планомірна і системна робота НБУ по нагляду за дотриманням компаніями фінансових нормативів. Отже все разом підштовхує всіх страховиків працювати прибутково (інакше не буде вистачати капіталу) і формувати резерви належними активами, але в той-же час постійно підвищувати якість своїх сервісів і не намагатися досягати прибутковості за рахунок "зрізання" виправданих виплат клієнтам; продовжувати йти далі в діджиталізацію, але скорочувати витрати на діяльність.
Безперечно, частина компаній через описані фактори піде з ринку, але майже всі великі компанії з українським капіталом і всі міжнародні компанії залишаться на ринку. В цілому клієнти виграють – бо підвищується надійність страховиків і зростає якість їх сервісу.