Провідні українські медичні компанії впроваджують сервіси для підтримки комунікації з пацієнтами
Ринки Фармацевтика 02.05.2023 12:51 В умовах воєнного часу медичні компанії впроваджують сервіси, що дають змогу підтримувати комунікації з пацієнтами.Як повідомила медмережа з посиланням на директора з маркетингу медичної мережі "Добробут" (Київ) Анну Швед, зокрема, серед таких інструментів, які розвиває медмережа, - мобільний додаток "Добробут". За його допомогою пацієнт може записатися на прийом до потрібного лікаря в будь-якому медцентрі мережі, переглянути результати аналізів для досліджень, консультативні висновки лікарів, записатися до лікаря на онлайн-роз'яснення та пройти його в додатку, оплатити послуги, керувати своїми візитами, переносити або скасовувати їх.
Крім того, сервіс дає можливість довантажити медичні документи, отримані в інших медустановах, а також самостійно, не звертаючись до контакт-центру, записуватися не тільки на прийом до лікаря, а й на аналізи, УЗД, КТ, МРТ, рентген.
Медмережа також вводить термінали самообслуговування для отримання докладної інформації про візит до лікаря без звернення на рецепцію і не чекаючи в черзі.
Крім цього, "Добробут" впроваджує онлайн-консультації через мобільний застосунок.
"Наразі онлайн-прийом відкритий більш ніж для 100 лікарів мережі. Перевага в тому, що це більш захищений канал, ніж популярні месенджери. Лікар може переглянути необхідні для онлайн-консультації медичні документи пацієнта. Спілкування пацієнта і лікаря може відбуватися в чаті, за допомогою аудіо або відео. Коригування схеми лікування, різка зміна стану здоров'я за відсутності можливості фізично потрапити до лікаря - основні приводи для звернення до лікаря онлайн", - сказала Швед.
"Добробут" також активно використовує такі інструменти, як "вайбер" і "телеграм-боти" для пацієнтів, які не мають змоги зателефонувати до контакт-центру і поспілкуватися з координаторами, наприклад, перебуваючи за кордоном.
"Найближчим часом плануємо розширювати функціонал цього каналу комунікації та покращувати його роботу. Розуміючи шлях та очікування клієнта, ми хочемо бути там, де зручно перебувати йому. Селф-сервіси - це сучасний тренд в усьому цивілізованому світі, зокрема й у медицині. Ми слідуємо цьому тренду, тим паче що умови воєнного стану змушують нас більш динамічно реагувати на нові виклики і підлаштовуватися під нові реалії", - резюмувала Швед.
Своєю чергою, генеральний директор медичної лабораторії CSD LAB (Київ) Олександр Дудін наголосив, що в лабораторному сегменті діджиталізація є, зокрема, обов'язковою частиною контролю якості та одним із чинників, які дають змогу забезпечити швидкість виконання досліджень і точність їхніх результатів.
Він повідомив, що інвестиції CSD LAB у розвиток інформаційних технологій "сягнули сотень тисяч доларів". Компанія розробила кілька власних ІТ-продуктів, зокрема медичну програму для патоморфологічної лабораторії.
"Спільно з компанією Yadro Systems ми створили спеціальну програму для патоморфологічної лабораторії, тому що на ринку не було навіть трохи схожих продуктів. Наше програмне забезпечення - SlidePath - допомагає керувати робочими процесами, що максимально зручно для патоморфолога. При цьому надається можливість спостерігати за зразком на кожному етапі", - розповідає Дудін.
Директор CSD LAB зазначив, що підрахувати, скільки грошей компанія економить завдяки діджиталізації, складно, оскільки діджиталізація - "це про оптимізацію робочих процесів, забезпечення швидкості проведення аналізів і точної відтворюваності результатів".
"У нашій патоморфологічній лабораторії є обладнання, яке сканує гістологічні скельця і дає змогу патологам з будь-якого куточка світу провести дослідження біоматеріалу і встановити діагноз", - сказав він.
Дудін пояснив, що раніше така інновація ефективно використовувалася компанією для отримання консультацій від міжнародних партнерів і провідних світових патологів щодо складних унікальних клінічних випадків, проте з початку повномасштабного вторгнення CSD LAB почала активно використовувати сканер і в щоденній роботі, коли патоморфологи були змушені працювати в різних куточках України.
"Можливість відсканувати гістологічні скельця допомогла продовжувати роботу над дослідженнями, від результатів яких часто залежить здорове майбутнє, а іноді - навіть життя наших клієнтів", - сказав він.
Дудін сказав, що процес діджиталізації вимагає значних фінансових інвестицій, але "це необхідно і без впровадження новітніх цифрових технологій сучасна лабораторна діагностика неможлива".
Як повідомлялося, у травні 2022 року комітет з охорони здоров'я Європейської бізнес асоціації (ЄБА) заявив, що однією зі складових повоєнного відновлення системи охорони здоров'я України має стати повноцінна діджиталізація системи, зокрема доступна телемедицина, електронна медична картка, електронні рецепти.
Теги: Сервіс пацієнт підтримка медичні компанії комунікація Переглядів: 344