Авіакомпаніям Європи доведеться підвищити ціни для покриття витрат на декарбонізацію
Транспорт 04.07.2024 17:27Європейським авіакомпаніям доведеться підвищити ціни на квитки, щоб покрити витрати на зниження шкідливих викидів, заявив в інтерв'ю Financial Times глава International Consolidated Airlines Group S.A. (IAG) Луїс Гальєго.
За його словами, перехід на більш екологічне, але дорожче паливо матиме великий вплив на галузь і змусить деяких людей відмовитися від перельотів.
"Перельоти стануть дорожчими, - сказав він. - Це проблема, і щоб її змешити, ми намагаємося підвищити ефективність, але на попиті вона позначиться".
Європейські авіакомпанії можуть стати менш конкурентоспроможними через жорсткі цілі щодо досягнення нульового чистого показника викидів (net zero) в ЄС, які передбачають, зокрема, доведення частки екологічного пального в авіаіндустрії до 6% до 2030 року.
"Ми згодні з декарбонізацією, але я думаю, що потрібно проводити її рівномірно в усьому світі, щоб не ставити під загрозу європейську авіацію", - зазначив Гальєго.
Екологічно чисте авіаційне пальне (SAF) виробляється з цілої низки невикопних ресурсів - від харчової олії до сільськогосподарських культур. Викиди від його використання можуть бути на 70% нижчими, ніж від традиційного авіапального.
Однак обсяги його випуску дуже малі, що обумовлює його дорожнечу порівняно зі звичайним авіапальним. Минулого року на екологічне авіапальне припадало менше 1% споживання в галузі.
IAG, куди входять British Airways, Iberia, Aer Lingus, Level і Vueling, у 2023 році використовувала 12% світового SAF.
Гальєго також вказує на зниження безкоштовних квот на викиди для авіакомпаній, що підвищує витрати на купівлю таких квот у рамках єдиного механізму ЄС.
Німецька Lufthansa в червні однією з перших у галузі оголосила про запровадження націнок на квитки для покриття витрат на екологічніше пальне і декарбонізацію. З наступного року вони становитимуть 1-72 євро на квиток.
Теги: Європа авіакомпанія декарбонізація Переглядів: 217