Підвищення цін на е/е і тарифи залізниці загрожують конкурентності українських меткомпаній — "Укрметалургпром"

Транспорт 26.09.2024    18:21

Тенденції підвищення вартості електроенергії та плани підвищення тарифів на вантажні залізничні перевезення ведуть до неможливості для компаній гірничо-металургійного комплексу (ГМК) України конкурувати на глобальних ринках, заявив президент об'єднання підприємств "Укрметалургпром" Олександр Каленков на другому щорічному форумі "Український експорт: вікно відкривається", організованому виданням "Економічна правда".

За його словами, наразі підприємства ГМК країни експортують 80% металопродукції та понад 50% залізорудної сировини (ЗРС). Однак зростання тарифів призведе до негативних результатів і зниження експорту, а це ключове і для компаній, і для країни.

Він уточнив, що частка логістики у вартості сировини досягає 40%, тому будь-яке підвищення собівартості викликає питання - працюватимуть підприємства чи ні, зазначив президент "Укрметалургпрому", пославшись на слова гендиректора "ArcelorMittal Кривий Ріг", що комбінат скорочуватиме виробництво.

Каленков зазначив, що зараз поставки йдуть без бар'єрів на західні ринки, проте невідомо, скільки ця лібералізація триватиме.

"Ми хочемо, щоб це було до вступу України в ЄС. І тут потрібна чітка позиція наших європейських партнерів", - наголосив керівник об'єднання.

Він також торкнувся теми поставок металопродукції до США, де мита запроваджували 20-25 років тому на низку товарів ГМК, коли Україна ще не була країною з ринковою економікою. І мита були 100%-160%, але з такими митами поставки неможливі.

"Тому, якщо наші партнери підуть назустріч, з огляду на наше становище, і ця лібералізація буде в США, Канаді, інших країнах, нам буде набагато легше. Але ключовий - це ринок європейський", - констатував Каленков.

Відповідаючи на запитання про ситуацію в ГМК в Україні в контексті війни, керівник "Укрметалургпрому" наголосив на великому значенні Покровська, де видобувається коксівне вугілля.

"Я думаю, що зараз всі українці дивляться на Покровськ, це стратегічна точка для нашої армії, а для нас там єдина шахта, яка виробляє в достатній кількості коксівне вугілля. У разі втрати Покровська виплавка сталі в Україні може знизиться з 6-6,5 млн тонн зараз до 2-3 млн тонн. Це буде дуже великий удар для нас усіх", - сказав експерт.

Серед інших проблем - монополії. Так, у нас зросли ціни на е/е на 94%, зростають залізничні тарифи та інші послуги. Підприємства працюють у режимі виживання, вони не отримують прибутку понад 2,5 роки, але зберігають трудові колективи, платять зарплату, додав очільник "Укрметалургпрому".

За його словами, є проблеми зі знаходженням фінансування, доступними кредитами, оскільки в України є свої ризики, воєнні ризики. Також для українських експортерів продукції до країн ЄС з 1 січня 2026 року з'явиться ще одна проблема із введенням у дію CBAM - додаткового податку для товарів із високим рівнем карбонізації під час виробництва. Експортери будуть змушені сплачувати цей податок, хоча в директивах ЄС є можливість відстрочки для України через форс-мажорні обставини.

Крім того, зазначив Каленков, очікується збільшення податків в Україні: "Це десятки мільярдів гривень, більшу частину з них платитиме великий бізнес, зокрема підвищаться податки на оплату праці".

"Ці підвищення податків можуть легко призвести до того, що у нас буде менше податків", - попередив експерт, додавши, що серед гострих проблем також нестача кадрів, зокрема, через мобілізацію.

"Укрметалургпром" об'єднує металургійні підприємства України, гірничо-збагачувальні та коксохімічні комбінати, науково-дослідні, проєктно-конструкторські, навчальні інститути та комерційні організації, діяльність яких пов'язана з чорною металургією.

Теги:   тариф залізниця Укрметалургпром е/е Переглядів:   124

Читайте також:

26.09

«Н-Транс» розширив клієнтську базу на 20% у першому півріччі – директор Денис Фоменко

26.09

Uber у партнерстві з WeRide надаватиме послуги роботаксі в ОАЕ

25.09

"Литовські залізниці" мають намір збільшити перевезення пасажирів на 9%