Україна закликає до санкцій проти російських нафтових танкерів через розлив у Чорному морі

Нафта і газ 16.12.2024    19:15

Топ-радник заявив, що судна, які затонули і сіли на мілину, є частиною застарілого флоту, який продовжуватиме завдавати масштабних збитків

Україна закликала міжнародну спільноту вжити заходів проти російського нафтового флоту, який порушує санкції, після того, як в Чорному морі затонув застарілий танкер, спричинивши велику екологічну катастрофу.

Російський вантажний танкер «Волгонефть-212» розламався навпіл під час сильного шторму біля берегів окупованого Криму в неділю. Другий танкер, «Волгонефть-239», зазнав труднощів у тому ж районі. Зрештою, він сів на мілину біля порту Тамань на південному кінці Керченської протоки.

Обидва судна перевозили понад 9 000 тонн важкого мазуту. За супутниковими даними, близько 3 000 тонн витекло. «На жаль, деякі цистерни були пошкоджені. Решта запечатані», - повідомив російському агентству “Тасс” морський вчений Сергій Станичний, підтвердивши факт витоку.

У неділю розпочалася рятувальна операція за участю буксирів і двох гелікоптерів. На відеозаписах видно, що ніс розбитого судна вертикально стирчить з води. Члени екіпажу стояли на містку в рятувальних жилетах. Один моряк загинув, а 11 були доставлені в лікарню з переохолодженням.

Україна звинуватила Кремль у нерозсудливості та порушенні елементарних правил експлуатації. У понеділок Михайло Подоляк, радник голови офісу президента Володимира Зеленського, заявив у соціальних мережах, що забруднення було найгіршим у цьому столітті в Чорноморському регіоні і другим найгіршим за всю історію.

«Тепер очевидно, що будь-які санкції проти російського танкерного флоту завжди корисні, але всі вони запізнілі», - написав він.

«Аварії на двох іржавих суднах у Керченській протоці призвели до ще однієї масштабної екологічної катастрофи нашої війни. Тисячі тонн мазуту розлилися... завдавши трагічної шкоди природним системам Азовського та Чорного морів».

Пан Подоляк зазначив, що танкери були побудовані понад 50 років тому і ніколи не повинні були використовуватися під час зимових штормів. Він додав, що вони належали до 1000-тисячного тіньового флоту, який використовується Росією для експорту нафти та уникнення західних санкцій після повномасштабного вторгнення у 2022 році.

Більшість човнів були «безнадійно застарілими», сказав Подаляк, стверджуючи, що вони мали «фіктивні страхові поліси», приховували своїх справжніх власників і «перевантажували» нафту в морі. Подальші масштабні аварії «статистично неминучі», а витрати на ліквідацію наслідків аварії ляжуть на плечі постраждалих сусідніх країн.

Радник закликав до «найсуворіших санкцій» проти суден і людей, пов'язаних з ними. Він сказав, що держави повинні заборонити їхній вхід у територіальні та міжнародні води і заборонити «перевалку російської нафти». За його словами, танкери повинні мати належний захист і страховку відшкодування збитків.

У понеділок ЄС ухвалив новий раунд санкцій проти Росії у відповідь на її війну в Україні. Він додав 52 судна з російського тіньового флоту, довівши їхню загальну кількість до 79. Більш жорсткі заходи були також вжиті проти кількох китайських компаній, повідомила Єврокомісія.

Окремо Норвегія заявила, що виділяє $242 млн на зміцнення малого військово-морського флоту України, щоб допомогти їй стримувати російські загрози, що надходять з Чорного моря. За словами прем'єр-міністра Норвегії Йонаса Гар Стьоре, ці гроші допоможуть захистити населення України від ракетних атак і захистити експорт зерна з Одеси та інших портів.

Україна втратила три чверті своїх військово-морських сил у 2014 році, коли російський спецназ захопив Кримський півострів і взяв під контроль Керченську протоку. Однак з 2022 року Київ використовує морські дрони, щоб потопити частину Чорноморського флоту Росії, який перебазувався з окупованого Севастополя до порту Новоросійська.

За даними Грінпіс, два потоплених танкера прямували для доставки пального для російського флоту. Вони вийшли з річкового порту Волгограда 12 днів тому з вимкненими системами визначення місцезнаходження і мали доставити свій вантаж у Керч, на східному узбережжі Криму.

«Будь-який розлив нафти або нафтопродуктів у цих водах може мати серйозні наслідки. Ймовірно, він буде спричинений переважаючим вітром і течіями, і за нинішніх погодних умов його буде надзвичайно важко локалізувати», - сказав Пол Джонсон, керівник дослідницьких лабораторій Грінпіс в Університеті Ексетера.

«Якщо його винесе на берег, то він спричинить забруднення берегової лінії. Його буде надзвичайно важко очистити».

Джерело: https://www.theguardian.com/world/2024/dec/16/ukraine-calls-for-sanctions-against-russia-oil-tankers-over-black-sea-spill

Теги:   нафта танкер санкція Переглядів:   58

Читайте також:

16.12

Південна Корея наростила імпорт СПГ на 8%

16.12

Італія розгляне відновлення імпорту газу з РФ після закінчення війни

14.12

Словаччина планує переговори про постачання газу і транзит через Україну