В Україні дорожчають добрива через зростання світових цін, мобілізацію та дефіцит водіїв - Інфоіндустрія
Обзоры рынка 05.06.2024Подорожчання на світовому ринку фосфорних добрив і зміцнення цін на азотні спровокує зростання на них і в Україні, повідомило галузеве аналітичне агентство «Інфоіндустрія».
Згідно з повідомленням, моноамонійфосфат (МАР) у Бразилії подорожчав до 580$/тонна (CFR). Продажі МАР активізувалися, було придбано 40 тис. тонн російського продукту за $575-580/тонна на умовах CFR з відвантаженням у червні та липні 2024 року. Верхня межа цього діапазону на 5$/тонна вища за максимальний рівень котирувань для бразильського ринку в середині тижня. Продукт тепер пропонується за 585$/тонна, CFR.
«Зростанню цін сприяло сезонне підвищення попиту, обмежена пропозиція, а також менш активні поставки МАР у першому кварталі порівняно з попередніми сезонами», - пояснили аналітики.
Вони вказали, що Південна півкуля перейшла у фазу активних закупівель добрив для внесення у вересні-жовтні, адже зараз там розпочався зимовий період. Бразилія, Аргентина та Чилі закуповують сульфат амонію та карбамід. Ціна карбаміду на початку червня в Бразилії досягла рівня 340 $А/тонна, CFR.
Аналогічні ціни (340-345 $/тонна, CFR) спостерігаються в Румунії та Болгарії. Водночас попит реагує на подорожчання слабо - продажі є.
На Чорному морі ціна на карбамід зросла слідом за ціновим стрибком у Єгипті. Тут зіграло свою роль зниження присутності іранського продукту в регіоні Середземномор'я. Зростання цін на карбамід у регіоні Середземномор'я співзвучне з кон'юнктурою країн ЄС, де хоч і міжсезоння, але закупівлі тривають на тлі зростання ціни на газ, зазначили експерти.
На їхню думку, Україна також відчує результат цього подорожчання. Ціни на імпортований карбамід уже не будуть, як багато хто очікував, 18 тис. грн/тонна з ПДВ у порту, скоріше - 19-20 тис. грн/тонна, біг, у порту.
Імпорт із Болгарії значно ускладнився, адже після 18 червня багато водіїв не хочуть їхати в рейс. А з Болгарії майже всі постачання ведуться автотранспортом - або з самої країни, або з портових причалів.
«В Україні на загальний тренд подорожчання добрив наклалися проблеми мобілізації, які тільки послабили логістику добрив, здорожуючи і затягуючи її», - резюмували в «Інфоіндустрії».