Речі які реально допомагають девелоперам продавати квартири в новобудовах - експертна думка
Ринки 28.11.2023 23:49Альона Піскунова, концептологиня групи компаній DIM
Три речі, які сьогодні реально допомагають девелоперам продавати квартири в новобудовах
В
українських девелоперів на первинному ринку нерухомості з моменту
початку повномасштабної війни було два надскладних виклики. Перший -
вистояти і зберегти позиції, тобто команду, підтримати тих, хто пішов
боронити країну у військо, вчасно розморозити майданчики та не втратити
темпів будівництва. Другий - вижити в умовах обмеженого попиту, а в
особливо складні періоди практично нульового інтересу до купівлі
квартир.
Усі ми добре пам’ятаємо перше півріччя 2022 року, потім
період масових ракетних обстрілів осінь-зима минулого року - тоді обсяг
попиту впав в рази, а кількість угод вимірювалась одиницями, в кращому
випадку десятками квартир за умови, що ти вчасно і швидко будуєш
ліквідні проєкти і концепти ЖК повністю задовольняють запит покупця
сьогодні.
На щастя, з весни 2023, якщо бути точними - то з кінця
травня, після завершення ракетного терору на столицю, столичний ринок
нерухомості переживає період стриманого оптимізму: обсяг продажів в
комфорт+ сегменті за умови активного будівництва проєкту зростає на 5-6%
щомісяця. Нам, до прикладу, вдалося повернути понад 40% обсягів
продажів довоєнного періоду.
Однак за цими цифрами, по факту,
стоїть три речі. Передусім помітна будівельна активність на майданчиках,
яка зараз є одним із пріоритетних критеріїв вибору. Понад 95% покупців,
за нашими спостереженнями, за останні півроку називають будівельну
активність і репутацію девелопера важливою для прийняття кінцевого
вибору.
Другий принциповий момент - це ліквідність формату та
комплексу. Людям принципово бачити не уявні рендери, а концепцію
житлового простору, де зонування і наповнення території функціями та
інфраструктурою відповідає усім їхнім буденним запитам, а планувальні
рішення є ергономічними та комфортними для життя.
Найбільш
ліквідними стають формати поліфункціональний кластер, еко-місто та
багатофункціональний комплекс із концепцією 15-хвилинного міста.
Найбільш ходовими стають європланування від 45 до 85 кв.м, обов’язково
велика кухня-вітальня від 20 кв.м, ізольовані спальні, наявність двох
санвузлів для 2-3-кімнатних квартир.
І третій момент, що сприяє поступовому відновленню попиту, - готовність компанії йти на поступки і пропонувати гнучкі умови купівлі. Власне, сьогодні продажі в достатній кількості є у тих, хто завдяки стійкій фінансовий моделі може запропонувати тривалу програму розтермінування від 3 років і більше.
Розуміючи запит на фінансове плече від забудовника, ми розробили програму розтермінування на 7 років під 0%. При цьому перші 12 місяців діє так званий “рік стабільності” із фіксованими мінімальними виплатами (300$/міс – за 1К квартири;
400$/міс – за 2К квартири; 600$/міс – за 3К квартири), а далі розстрочка без переплат до 4 років. Перший внесок від 30%.
Подібні програми стають фінансовим стимулом купівлі сьогодні і збільшують обсяги платоспроможного попиту. Для покупця це ще й сигнал про те, що фінансова модель девелопера стійка достатньо, щоб компанія була готова розділити навантаження з ним. Адже зрозуміло, що вигідніше продавати за 100% оплату і отримувати кошти тут і зараз. Проте складні часи вимагають непростих, проте вагомих рішень: сьогодні вкрай важливо підтримувати одне одного і бути в партнерстві з покупцем.
Теги: DIM Альона Піскунова Переглядів: 223